1 Haziran 2012 Cuma

Mazlum Çimen / FERYAD I İSYANIMFERYAD I İSYANIM


FERYAD I İSYANIM
Mem nelere gark olmadi Zinin atesi icin
Ferhat daglar delmedimi Sirinin dusu icin
Kusur ise her saniye her yerde seni anmak
Mecnun azmi yemin etti Leylanin basi icin


Sesi yorgun gozlerinden uykusuzluk secilir
Gorkeminin zerresinden Agridagi kuculur
Gcecelerin kollarinda leblerinin bal suyu
Aydan dokulurcesine kana kana icilir


Uykularindan kopardim hosgeldin mihmanimsin
Artik geri donusu yok ahimsin eyvahimsin
Elalem ne derse desin hic umurumda degil
Akibetine raziyim sevabim gunahimsin


Sana yine sana yandim Nesimide dun gece
Gozlerine yuzuleyim bend olayim hallaca
oyle hkum buyurmuslar tanrilar divaninda
Ha ben sana yollanmisim ha muhammed mihraca


Cumle cihan guzelleri yuzlerine ben orsun
Gozlerin balyozu oldu icerimdeki orsun
Ruhumdaki firtinalar merih-i usandirdi
Nuh-a haber eyleyinde gelsinde tufan gorsun


Yokluguna dayanamam ahim ars-i boyladi
Golgeni nil'de gormusler piramitler soyledi
Hele bir bak su sevdaya kimler yanmis ben gibi
Dedigi uzre Yunus'un gor beni ask neyledi


Sonduraklarda beklerdim sonun olsaydi senin
Neler verilmezki yerim yanin olsaydi senin
Cikar kInIndan ne olur kirpilerinle bile
Cal sineme gozlerini askina sah Husey'n'in


Harikalardan biriymis diyorlar cin seddine
seni gormeden hukmetmek kimin dusmus haddine
Ulu divana bas vurdum donsun diye Bagdat'tan
Ol sebepten ahvalimi arzettim Bedreddin'e


Gamzelerini gorseler bulbullerde lal olur
Asklar ulkesi sarsilir korkunc ihtilal olur
Beklenmedik bir zamanda olur isem sebebi
Beni eritip bitiren savda-i icalal olur


Kahreden ates bilinem yanani sen olsaydin
Nal olurdum ask atina bineni sen olsaydin
Deseler ki su kadehte agu var icen olur
bir solukta bitirirdim sunani sen olsaydin


Belkide hatirlanirim ararsin simdi nerde
Izim deryada damladir koyum hatcepinar'da
Bizim koyun kiyisinda dilav suyuna ugra
Hangi cobanin kavali agliyorsa ben orda


Tanrilar yaratan zerdust serdaridir aslinin
Mazdek hurrem nisanidir inancimin neslimin
Dersimli Seyyid Riza'ya agir selamlari var
Himmeti var gayreti var Horasanli Muslim' in


Seni tanrilara sunam keremetin gorunsun
Nazar eden koryilandan beter olsun surunsun
Daglar naz yapmaya aday insafini bagisla
Bagisla ki gozlerinde eskiyalar barinsin


Soylermisin anlarmisin ah cekerin sucu ne
Bulutlardan damlar gibi dustum girdap icine
Ay bulandi gunes kustu yildizlar beklemede
Artik yolla gozlerini yolla cin u macin'e


Titanik'ten son sesleri alizeler getirdi
Son seslerin son demini balinalar bitirdi
Her yerde teror estiren sabikali gozlerin
Bermuda'yi kamcilayip atlantis'i batirdi


Toprak sudan bulbul gulden dost dosttan bulur deva
Dara'dan cok once seni agirlamis ninova
Benim omrum yanan roma senin gozlerin Neron
Orste demir dovmededir simdi Demirci Kawa


Melekler ipek yolu'nda aryalari gozledi
Yeri goge ayi gune seni bana sozledi
Ilik bir guz aksamiydi yine senin yuzunden
Kocero harran'a dogru atini mahmuzladi


Kirpiklerin yeni deymis kaslarin firik basak
Ay isigi az geliyor hadi gozlerini yak
Fesatlarin hasetlerin eli kina gormesin
Terk-i canan eylemeden Sahmeran'a danisak


Keske gelemz olaydi boyle bir hal basima
Temasaya meraklilar toplandi el basima
Herkesin dilinde sarki elinde yarin eli
Artik yine sensiz artik yanlizim kul basima


En yorulmaz yolcusuyum muptelasi bu yolun
Ben zamanla bogusayim sen seyrele sen salin
Kor alevler buz kesilir gorduklerinde beni
Bir sensizlik yakar birde hasreti Istanbul'un


Sen ey gonuller sahibi ey yuzleri gok zemin
Ey deryalar sahanesi sen ey gozleri kimin
Duzgun baba hatirina munzurlara mihman ol
Mihman ol da guneslensin yaylari dersim'in


Gozlerinin dokundugu her mekan memleketim
Bakiverde uzamasin gurbetin esaretin
Ahmet Arif hasretinden prangalar eskitmis
Beni boyle eskitense prangali hasretin


Umutlarin menzilinden uzaklara atilmis
Iki cihan mucizesi ilahlara katilmis
En amansiz gecelerde aynalar yine suskun
Percemi yuzunu gizler sanirsin ay tutulmus


Senin yuzdugun sularda ayrilik olumu yur
En son yolcun ben olayim bekle biraz gitme dur
Beni Istanbul'a gotur yada Istanbul getir
Dokununca Nazim'in ellerini yakan vapur


Gorduklarin sensizligin dayanilmaz gucudur
Sila gurbet gurbet sila bir birinin icidir
Ne aradan nede sordun ben nerde neylerim
Kara Fatma Kara Yilan senden sikayetcidir


Bilirsinki sevenlerin ayriligi kabustur
Tahir'i zuhre'ye bahset zemmedenleri susutur
Sen istesen sina colu bin cesit cicek acar
Suya sudan kopru kurmak yanliz sana mahsustur


Bazen kirmizi karanfil zakkum mereti bazen
Sevmeyenleri sad edip sevenlerini uzen
Aglayanin guleninden misli misli fazladir
>Iste gidiyorum cesm-i siyahim< diyen ozan


Bahcivanlar kir bayirda boz kevene gul aslar
Ol sebepten didelerden eksilmez kanli yaslar
Sana yanar sana susar sana acikir sana
Ahle haklar kakailer ve magrur kizilbaslar


Meri keklik binboga'dan cukurova'yi suzer
Yoruklere konuk olur yaylalarini gezer
Al Osman'a diklenenler gov Osman'a kul oldu
Avsar ellerinin hali Dadaloglu'nu uzer


Sana sevdalidir diye Pir Sultan asilirken
Kadilar bayram ettiler Hizir'a susulurken
Bilcumle tas kesildiler sozde ItIr sevenler
Kirli sari bir bicakla Nergisler kesilirken


Senin rengin tum renklerin sahi padisahidir
Senin ahin tum ahlarin kahredici ahidir
Yillar gun misali gecti asirlar ay misali
Her kes kendi aleminde bu neyin eyvahidir


Yuregim atom yuklenir sesini duydugum an
Dort kitap caresiz kalir el aman aman aman
Baska biri yaparmiydi Eyyub'a sabir verdim
Ay kendini kusatip da gece sustugu zaman


Arz' yu kamber'e yolla bayram seyran etsinler
On emiri on bir eyleyip tur'da semah tutsunlar
Lutfeylede eshab-i kehf acsin kapilarini
Yediler'e yoldas olup yedi asir yatsinlar


Guzelliklerin mimari cenettelerin ustasi
Misk- u amberli cemlerin vaz gecilmez bestesi
Dort kapi kirk makam madur mecbur olsada sana
En cok zerdust yanar birde zerst'un avestasi


Tay dagindan Kafdagina bakislarin gerilmis
Nazlarini cekemiyor arap atlar yorulmus
Yol bilenler hal bilenler sirrin sual etmisler
Nesimi Hallaca Mansur Sah hataya darilmis


Gelde dag tomura dursun dala uzansin elim
Esi dostu yarenleri gelde cagirsin dilim
Bir he desen ben sirati tez gecerim kiratla
Kor oglu tek vekilimdir kizir oglu kefilim


Ay isigi biladestur ruyalarima dalar
Kuskularimi baglamis uykularimi yolar
Daha kuslar ucmazken nergisler acmazken
Bir sen vardin gulumseyen birsen birde inkalar


Gozlerinden uzak olmak inan beni bitirir
Giderde gelmez bilirim yillarimi goturur
Bir sonbahar yapragi ol dali ver kusun cekme
Kizil irmak incitmeden seni bana getirir


Agilari yillandirip icirdin yudum yudum
Ahvalimi anlar diye baba uryan'a dedim
Karincayi gozlerinin karasindan vuran ben
Cok saldirdim ruhumdaki seni olduremedim


Yerim yurdum mecul oldu nerdeyim sasmisim
Kafdagini turnalarin kanadinda asmisim
Kanlilar kandan vaz gecer ucler besler askina
Sen de bir gun Maras'tan gec ocagina dusmusum


Bana gozlerini gonder sakin ha olmaz deme
Kime yanam dertlerimi yanlizligimi kime
Bir basima kabuslarla bogusurken ansizin
Hayallerin seref verdi dun aksam viraneme


Hicran son arefesinde yolculuk var makbere
Siyabend'i oldurduler Xece olmek uzere
Ab-i hayat cesmesidir leblerin esirgeme
Ne o tanriya minnet nede dal tevekkure


Bulutlar yagmur yorgunu ufuklar ates yuklu
Bir damla ateste derdim senisizliklerim sakli
Yedi kaitaya dagilip elleri bos donduler
Huma kusu intizarda turnalar aglamakli


Sana sunulmaya hazir gok kusagi destimde
Emrine amade olmak hayran olmak kastimda
Gozden irak alemlerde yitik insanlar gibi
Ha ulkeler zaptedilmis ha gozlerin ustumde


Hal bilmeze yoldas olmak yola zulum degil mi 
Cevreyleyip gonul kirmak dile zulum degilmi 
Omrunde bir defa bile gul koklamamislarin 
Bahcivana saldirmasi gule zulum degilmi


Mevsimlerin prensidir guzleri akdeniz'in
Asikardir huzurunda gizleri akdeniz'in
Damitilip lut golune bagislansa sulari
Leblerinde denizlesir buzlari akdeniz'in


Sarkilarini dokudun senle gecen heran'in
Sebebi katili olma olma yorgun yarali canin
Sende anlamazsan beni sende gider gelmezsen
Sikayet ederim seni sahina pir sultan'in


Surmeleri yel goturur gozlerine gunes cek
Yagmur yanak rengin yagsin bulutlara kina ek
Lubnan yeniden kurulur yine senlenir beyrut
Ama senin gozlerinin savasi bitmeyecek


Yeter cektiklerim yeter benden bete olasi
Yusuf'u kahretmedi'mi zuleyhan'in cilesi
Yuzun suyu hurmetine binbogalar and icer
Ol diyarda vekilimdir diyarbakir kalesi


Karda kan damlasi rengi yureklerde olmezin
Ne hukmu var ne kiymeti gidip geri gelmezin
Dost fuzuli mest fuzuli mayalara anlatmis
Sizilari zap suyunda siverek'li yilmaz'in


Bana renklerini uzat uzat ellerimi tut
Tutki gonuller senlensin tutki yesersin umut
Kervanlar yollara dustu sam'dan jerusalemden
Doguverde incinmesin mahcup olmasin nemrut


Sirrin dirheminde tutsak arzularin aglasir
Bickin kacak hislerinde gece gunduz baglasir
Bir elinde van golu var bir elinde urmiye
Damlasini surgun etsen nurhaklarda caglasir


Duyarmisin ince memet toroslardan seslenir
Iki canli hatcesiyle doruklara yaslanir
En onulmaz en insafsiz en caresiz agrilar
Gozlerinin feri degse iflah olur uslanir


Senin olmadigin yerde benim yoklugum baslar
Hayallerim yola dustu arandi daglar taslar
Hayyam corak yuregime bir kac damla dem serpti
Periler cudi daginda izine rastlamislar


Sen pervasiz cigliklar at ben kahrolam ben uzgun
Sen kirklarda demlene dur ben beklemekten bezgin
Deryalarin kucaginda cem tutar semazenler
Duslerim aglar basinda duslerim dolu dizgin


Seni dicle beni firat resmetmis gunes yarab
Gunesin vekili aya yildizlar olmus turab
Bizleri merak edenler aydan izin alsinlar
Bir baskadir yildizlardan gorulse sattu'l-arap


Yagmur yuklu bulutlardan ruhunu koklayisim
Caglari tedirgin etmis omrunu saklayisin
Eyyubun sabri tukendi tukenmiyor nedense
Ne senin gelmeyislerin ne benim bekleyisim


Gozlerinin damlasiyla colde gul yetistirdim
Sam yelleri yenik dustu sesinle catistirdim
Golgenin dustugu yerden bir avuc sonmus kulu
Serptim derin uykularda kerem'i tutusturdum


Dilek agacina gittim sesini baglamisin
Islakti dallar yapraklar hickirip aglamissin
Karac'oglan hayiflanir hayyam duysa gucenir
Bulanik gol sularini saraba yeylemisin


Dustum dipsiz kuyularin zifiri yerine
Sarkit gozlerini durma muhtac oldum narina
Semiramis haber salmis zumrud'u-anka ile
Davetliymisiz babilin asma bahcelerine


Sen mavi rengi esmer bu diyarda sazlarin
Geceleri parlamaktir toresi yildizlarin
Daglar uykulara daldi okyanuslar uykuda
Beni sabahlara bogan senin deli gozlerin


Teninin sactigi nurdan gunes bile utanir
Soyle seni benden baska daha iyi kim tanir
Sevdalilarin tarihi istiraba burundu
Seni arzular kiskanir seni asli kiskanir


Yanarim ah ceker gibi cekerim nazlarini
Canini canima degdir tutustur kozlerini
Bir bilsen bir bilebilsen hallerim pemperisan
Merhem ol yarelerime gizleme yuzlerini


Duslerimle savasarak gun be gun yordum seni
Hayallerimle kusatip ruhuma kordum seni
Dedilerki aradigin sarba yoldas oldu
Yani basimda bekleyen hayyama sordum seni


Daha mecalim kalmadi bitti bu son cagri gel
Gelki yoklugun tukensin tukensin bu agri gel
Koroglu'dan kiratini istesen sana verir
Seni nemruta beklerim her sabaha dogru gel


Asiklarin sirdasidir dicle gizemli akar
Siti muradina erdi botan seyrana cikar
Korolasi kinli beko keyfinden dort kosedir
Mem zini'i zin mem'i yakar tacdin evini yakar


Serbest geceleri giyin korkularini siyir
Yudumla ki mest olasin sarabi sudan ayir
Col su ister lal dil ister gozlerini isterem
Vermeyenin iki yuzu ben garibani doyur


Haramiler cirit atar kaynaginda bu nehrin
Dudaklarini savur ki hukmu kirilsin zehrin
Bir bakisin bir taburdur gonder ordularini
Sana mecburiyeti var yedi tepeli sehrin


Kudretinden sual olmaz can verir can alirsin
Ya omru sadetim yada azrailim olursun
Mecrum'un yerine sordum dediler ALLAH bilir
Ben nerede ne olurum onuda sen bilirsin


Bir yanimda yarasalar isitir agitlari
Halepceli bir cocuga tasitir agitlari
Kullerim agirida cigdir tuterim ciglik ciglik
Sivasta tutusan ates kusatir agitlari


Gozlerini besiginde ruyalarim sallanir
Zehri kana zerk etseler damarimda ballanir
Gilgamis kucuk asyanin sensiz fotografidir
Yasar kemalin dilinde anadolu dillenir


Ben dostumu hak bilirim hakki bilir dost beni
Tanrilarin sofrasina cagirir bir dest beni
Nesimin'in derisinden sizan sarabi tattim
Damlasina dilim surdum bir hos etti mest beni


Hallac olup taslandilar hak ruhunu tadanlar
Zal'in elinden savruldular riyakarlar nadanlar
Aski sehvete bogduran ummi nebi misali
Zul'm ile serdar oldular nefse biat edenler


Hakki sirda sir olanin sor kendisi necidir
Akli mahrum ruhu kanli her kelami acidir
Baba uryan yana yana derki aman uzak dur
Gonul gozu gormeyenin ALLAHI kiyicidir


Saclarindan dokuluyor yildiz yildiz sirmalar
Dustugu yeri yakar da sirlarimi tirmalar
Kor karanlik bir gecede curm-i meshut dediler
Gozlerinde saklaniyor beni ele vermeler


Gozlerinde gozlerinde en cilgin ucurumlar
Atmacalar yuvalanmis bildircinlari kovalar
Kabil habil'e yapmadi senin yaptiklarini
Duy feryadu isyanimi duy artik havar havar


Beni sensizlige surme uzaklara bakamam
Girdaplarda bogulurum bogulurum cikamam
Nice sefil ihanetin ceremesini cektim
Oldurseler gozlerimi gozlerinden cekemem


Yasli doruklardan guler saglarimiza kacak
Bir tilsimli anahtardir baglarimizda kacak
Tiksinirim siliklikten mintikama ugrama
Bize kacaklik yakisir daglarimiza kacak


Gel de bulbuller kiskansin gel de guller serpilsin
Gel de ah limanlar yansin gel de allar serpilsin
Istiraplar diyarini baykuslara hibe et
Gel de emekciyi guldur gel de diller serpilsin


Mazlum Çimen ( TAM 86 KITA)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder